Sabtu, 22 September 2012

"Plilihan raya kampus pro mahasiswa vs pro aspirasi:Jangan kotori pilihan raya kampus ke-13"


"Plilihan raya kampus pro mahasiswa vs pro aspirasi:Jangan kotori pilihan raya kampus ke-13"



sarotan sejarah "Demam pilihan raya kampus bermula lagi. Pertembungan lama di kampus sejak 1960an antara mahasiswa nasionalis dan sosialis bersambung kembali. Episod baru pilihan raya kampus, bermula antara kumpulan reformis dan transformasi (perubahan) sejak 1999 lagi, ianya berlarutan hingga tahun 2012".

Musim pilihan raya IPT hangat kembali, Pilihan raya kampus mula menghangatkan suasana medan juang mahasiswa/I dengan plbagai manifesto yang dikemukakan kepada mahasiswa/i bagi meyakinkan para pengundi masing-masing, perlu sedar suatu amanh yang akan dibebankan dibahu insan bergelar MPP.

Sedar tak sedar pemilihan calon da bermula dan seterusnya undian akan turut bermula tak lama lagi.. suatu amanat dan amanah.. isu kebajikan pelajar kampus yang telah lama diperjuangkan.. dan pelbagai isu lain yang hanya bicara di perhentian bas dan meja bulat, moga pilihan raya ini tidak hanya sebagai batu loncatan bergelar selebriti mahasiswa namun harus sedar undi yang diberi pada ANDA tidak hanya satu UNDI!

pro-mahasiswa vs pro-aspirasi! dunia  kampus kini hangat dengan pelbagai isu terutamanya pro-aspirasi yang telah menguasai 7 universiti. penglibatan dunia politik kerajaan dan sebagainya, seterusnya ini sekaligus menaikkan semangat pro-mahasiswa dalam mempertahankan kerusi yang ada.


Keputusan Terkini Pilihanraya Kampus 2012

Keputusan yang baru kami perolehi melibatkan keputusan terkini Pilihanraya Kampus 2012:

1.      Keputusan Pilihanraya Kampus di UTeM – Pro Aspirasi menang majoriti.
2.      Keputusan Pilihanraya Kampus di. UniSZA – Pro Aspirasi menang 100%.
3.      Keputusan Pilihanraya Kampus di UiTM – Pro Aspirasi menang 100% (Seperti dijangka. Kubu kuat Pro Aspirasi)
4.      Keputusan Pilihanraya Kampus di UniMAP – Pro Aspirasi menang majoriti.
5.      Keputusan Pilihanraya Kampus di UTHM – Pro Asprasi menang majoriti.

masyarakat mahukan mahasiswa tidak hanya gah bertanding dalam Pilihanraya Kampus tetapi :

1.      Ahli-ahli Majlis Perwakilan yang yang bertanding dan dipilih oleh komuniti mereka mampu mengalas tugas dan tanggungjawab mereka sebagai pelajar dengan menimba ilmu dengan baik dan berjaya
2.      Pastikan semasa di bawah pentadbiran mereka, kebajikan pelajar dijaga termasuklah masalah air, yuran kos yang membankan pelajar, bas, infrastruktur diuruskan dengan baik


"UBAHLAH!!! Diharapkan pemilihan kali ini tidak kira siapa yang menang atau kalah semasa keputusan Pilihan raya Kampus 2012 ini, yang penting kebajikan pelajar terus dijaga tanpa mengabaikan prestasi pelajar di Universiti seterusnya mampu melahirkan bakal pemimpin yang ADA KUALITINYA",

"namun, Baik pelajar, aktivis pelajar, bekas pemimpin pelajar dan orang politik, keputusan pilihan raya kampus yang akan diketahui sebelum pilihan raya umum kali ini adalah begitu penting sekali. Pilihan raya kampus yang ke-13 dan pilihan raya umum ke-13, kedua-duanya akan menjadi penentu masa depan negara. Mahasiswa sudah bijak memilih, kelangsungan negara ini tidak akan diserahkan pada pihak yang tidak sepatutnya, teruskan agenda mahasiswa. Jangan kotori pilihan raya kampus ke-13".
 
Tahniah buat calon yang dicalonkan, sungguhnya harapan pelajar adalah semoga MPP pada kali ini mampu diumpamakan sehebat pejuang-pejuang ISLAM yang mana matlamatnya tidak pada nama dan harta, bahkan meninggikan kalimat Allah, amar ma’ruf nahy munkar.. tidak tunduk kepada pemerintah yang zalim dan mampu mengerakkan nadi ummat MAHASISWA bersama dalam USRAH menbina jasmani dan rohani insan agar mampu meneraju bersama Universiti Sains Islam Malaysia USIM dalam mematangkan mahasiswa minda kelas pertama.. no more 3K(kampus, kuliah dan katil).

Faculty of Leadership And Management
"Leading the way of life" 
universiti sains islam malaysia 2012

Tiada ulasan:

Catat Ulasan