Isnin, 17 Disember 2012

::BUAT SAHABATku USIM :) ::



Salam sahabat,

U.S.I.M,
University Sains Islam Malaysia,
Dibawah payung ini semua cerita bermula,
Suka, duka, gembira antara kita,
Kuliah, kelas, assignment, presentation kerja bersama,
Tido, ngantuk, rehat semuanya indah belaka,

Dari jauh aku bertandang,
Usim menyahut ku datang,
Entah berapa lama lagi masa pulang,
Aku hanya mampu memungut kenangan..

Sahabat,
Sem 1 kita bertemu,
Perjalanan rasa begitu jauh hari itu,
aku, mereka, kita dan kamu,
Berjuang dimedan ilmu,
Mengisi, mencari segunung harapan ayah dan ibu,
Dan kini aku, mereka, kita dan kamu bertamu..

Mannu salwa,
Bagai rumah  kedua,
Lepak, makan, minum dan bercerita,
Satu, dua, tiga jam masih muda bila bola bermula,
Semuanya minat antara kita,
Walau kadang pasukan berbeza,
Namun kita tetap sama,

Family day,
Hari yang ceria buat semua,
Perjalanan dari usim ke PD terasa bersama,
Indah permandangan pantai menjemput kita,

Hari ini,
Sem terakhir buat semua,
Kolej, asrama, katil, semuanya terpahat nama,
Entah bila lagi kita boleh bersua,
Berbicara, bergurau senda bersama,
Walau sedih bermain dimata,
Usah berduka wahai hati-hati bersama,

Sahabat,
Detik ini, saat ini dan tika ini,
Aku, kamu, mereka dan kita tetap bersama,
Walau masa mendahului segalanya,
Tahulah bahawa ini bukanlah pemula dan pengakhir buat semua,
Indahnya pertemuan,
Indahnya perpisahan,
Usah tangis mengisi tawa,
Biarlah senyumanmu menemani perjalanan pulangku..
Terima kasih semua TAA1,TAA2,TAA3 dan TAA4 Kerna menjadi sahabat aku.. (o____O)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan