Rabu, 7 Disember 2011

"USIM TERBAIK"



Bismillah, dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Dan Maha Pengasihani..
pertama dan selamanya ana mengucap syukur pada Ilahi atas segala ni'mat yang dikurnia oleh Allah swt dalam hidup ni, moga dengan pena ini mampu mencuit, menyentuh dan dirasai sentuhan kalbu sapaan hidayah dan petunjuk Allah swt dalam hidup..
beberapa hari ini telah berlangsung c-fest dan pesta convo bagi graduan USIM, sesungguhnya segulung IJAZAH itu begitu berharga dan bermakna yang menandakan kunci gedung Ilmu yang dipelajari selama bertahun, bersemesta di bilik kuliah, tutor, hatta di perpustakaan dan sisi taman perkarangan universiti, sungguh.. perjalanan seorang pelajar dipenuhi dengan tona warna yang sungguh-sungguh Indah,,
university, suatu nama yang penuh dengan gedung dan taman-taman ilmu, hanya menunggu dan menanti agar diterokai oleh para MAHASISWA, berjayalah bagi mereka yang tidak hanya menanti segulung ijazah digulung bersama memori, diutas erat kunci ilmu tanpa mendalami segala isinya lagi,,
hidupkanlah segulung hatta berjuta dengan ilmu, kerna ilmu tanpa Amal seperti pena tanpa da'wat, ia akan menjadi kosong dan tiada gunanya... hanya perhiasan yang menanti usang usia..
teruskan langkah walau kian longlai mengharus lautan ilmu, sungguh.. padanya ada KEMANISAN, ia sahabat yang bakal menuntunmu pada setiap detik perjalanan.. TERUSKAN STUDY AND DO THE BEST WITH YOUR KNOWLEDGE IN LIFE!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan